Aparell digestiu

L'aparell digestiu és el sistema d'òrgans que transforma els aliments en substàncies simples en un procés anomenat digestió. Un cop realitzada la digestió, l'organisme pot absorbir aquestes substàncies i fer-les servir en l'obtenció d'energia i en el manteniment del cos. A l’aparell digestiu hi trobem a grans trets:

• La boca

• L'esòfag

• L'estómac

• El pàncrees

• El fetge

• L'intestí prim

• L'intestí gros

L'aparell digestiu és un sistema fonamental dins del nostre cos, ja que amb base en aquest podem desenvolupar, aprofitar, assimilar i processar tots els nostres aliments des de la boca fins a l'anus. Les malalties del sistema digestiu tenen com algunes de les principals causes l'alimentació i les infeccions.
Entre algunes de les malalties, es pot citar:

• Gastritis: Es caracteritza per una inflamació en la mucosa de l'estómac, causada per substàncies irritants en els àpats o situacions d'estrès constant. Símptomes de la malaltia serien dolors abdominals, fortes punxades. Altres factors que promouen la gastritis són infeccions per virus o eubacteris, desnutrició, ingesta constant de medicaments i d'alcohol.

• Colitis: Inflamació de l'intestí gros. Símptomes característics són la diarrea i els dolors abdominals. Un possible factor causal pot ser l'estrès emocional.

• Síndrome del còlon irritable (còlon espàstica): Es caracteritza per símptomes com diarrea, restrenyiment i dolor abdominal. S'associa a estats d'estrès i ansietat.

• El càncer de l'estómac.

• L'anorèxia: L'anorèxia és un trastorn alimentari, que es caracteritza per la falta anormal d’apetit. Unitat de Patologies Alimentàries